مانا پاسخگوی سوالات و دغدغه های والدین و سرپرستان عزیز می باشد:

در حال حاضر مایع شوینده و ضدعفونی کننده لوازم نوزاد و کودک مانا اولین و تنها مایع ظرفشویی کودک ساخت ایران می باشد که بالاترین استاندادرهای جهانی را داراست.

این مایع شوینده و ضدعفونی کننده لوازم کودک و نوزاد فاقد اسانس و رنگ بوده و مناسب شستشوی کامل انواع شیشه شیر، پستانک، آبمیوه خوری، ظروف کودک و اسباب بازی آنها می باشد. 

اثر کف کنندگی شامپو یک فاکتور ویژه برای کودکان خواهد بود چون آنها بیشتر از حباب های حاصل از شویندهای لذت می برند تا خود فرایند شستشو و حمام کردن. همین امر باعث می‌شود که کودکان خیلی راحت و سریع تشویق به حمام رفتن بشوند.

یکی از دلایلی که برخی کودکان از حمام کردن خوششان نمی‌آید این است که در زمان شست و شو احساس سوزش در قسمت چشم‌ها می‌کنند. پس یک ویژگی شامپو بچه مناسب این است که فاقد موادی باشد که باعث ایجاد سوزش چشم شود. در شامپوها اغلب از مواد شیمیایی از جمله سولفات استفاده می‌شود که این مواد باعث سوزش و اشک چشم در کودکان خواهد شد

هنگام خرید شامپو بچه مطمئن شوید که صد در صد طبیعی و بدون مواد شیمیایی است. به شامپوهایی که فاقد مواد شیمیایی باشند شامپوی طبیعی یا ارگانیک گفته می‌شود. همچنین در زمان انتخاب شامپو بچه دقت کنید که به دنبال شامپوهایی با تمیز کنندگی خفیف و ملایم باشید، چون شامپوهای قوی ممکن است پوست کودک را تحریک کنند و دچار حساسیت شود.

پارابن نام یک ماده شیمیایی است که بسیاری از محققان معتقدند این ماده برای بدن انسان مضر می‌باشد. اما متاسفانه از این ماده به عنوان نگهدارنده مصنوعی در خیلی از مواد آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم هنگام خرید محصولات مراقبتی و بهداشتی به خصوص برای کودکان، به دنبال محصولات فاقد پارابن باشید تا به سلامت بچه‌ها آسیبی وارد نکنید

فتالات نام یک سری از مواد شیمیایی آلی هستند که کاربرد آن‌ها این است که مدت رایحه‌دار بودن محصولات آرایشی و بهداشتی را طولانی می‌کنند. این مواد برای سلامت بدن مضر بوده و بسیاری از آن‌ها موجب اختلال در غدد درون ‌ریز بدن انسان می‌شوند. کارخانه‌های سازنده محصولات آرایشی معمولا فتالات را روی برچسب   محصولات خود قید نمی‌کنند. اما حواستان باشد شامپوهایی که در ترکیبات  آنها رایحه   یا fragrance  ذکر شده است را استفاده نکنید.

همانطور که می‌دانید پوست و موی کودکان خیلی لطیف تر و حساس تر نسبت به بزرگسالان است. به همین خاطر کودکان خیلی راحت تر و آسان تر رطوبت پوست خود را از دست می‌دهند. زمانی که پوست رطوبت خود را از دست بدهد آغاز مشکلات است چون بسیاری از مشکلات پوست کودک ناشی از خشک شدن بیش از حد آن است. پس حتما هنگام خرید شامپو بچه دقت داشته باشید که محصولی را انتخاب کنید که پوست کودک شما را خشک نکند.

  • – مواد پاک کننده
  • – رایحه یا عطرهای طبیعی
  • – مواد محافظت کننده از پوست و موی کودک
  • – مواد ضد ریزش اشک چشم
  • – انواع ویتامین‌های مفید برای پوست و مو
  • – انواع عصاره و روغن‌های گیاهی مانند عصاره آووکادو، عصاره بابونه، روغن دانه‌ آفتابگردان و سایر عصاره ها با منشا گیاهی که خواصی مانند نرمی و لطافت پوست، خواب آرام، تقویت پوست و غیره دارند.

بنابر دلایل علمی بدن کودکان و نوزادان پیش از رسیدن به بلوغ از توانایی خاصی برای ترشح چربی برخوردار نیست در نتیجه در پوست سر و بدن آنها میزان چربی ناچیزی وجود دارد، بر همین اساس شامپو بچه خوب شامپویی است که PH خیلی بالایی نداشته باشد و قدرت شویندگی آن خیلی بالا نباشد. شامپویی با PH قلیایی نزدیک به 7 یعنی خنثی برای کودکان بهترین شامپو بوده و موهای کودک را نرم و لطیف کرده و مانع از وز شدن آنها می شود.