مراقبت از نوزاد و کودک

تب در نوزادان؛ نکاتی برای کمک به والدین

تولد یک نوزاد در هر کجای جهان یک نقطه عطف شادی آور است. با این حال، طبیعی است که والدین نگران سلامت کودک خود باشند، مخصوصاً وقتی صحبت از تب می شود. در این مقاله ، موضوع تب در نوزادان، علل آن، علائمی که باید مراقب آن باشید و دستورالعمل‌هایی که باید رعایت کنید و بهترین مراقبت ها را برای کودک شما ارائه می‌کنیم.تب در نوزادان می تواند نشانه عفونت زمینه ای باشد و باید جدی گرفته شود. در اینجا چند نکته مهم در مورد تب در نوزادان وجود دارد

تولد یک نوزاد در هر کجای جهان یک نقطه عطف شادی آور است. با این حال، طبیعی است که والدین نگران سلامت کودک خود باشند، مخصوصاً وقتی صحبت از تب می شود. در این مقاله ، موضوع تب در نوزادان، علل آن، علائمی که باید مراقب آن باشید و دستورالعمل‌هایی که باید رعایت کنید و بهترین مراقبت ها را برای کودک شما ارائه می‌کنیم.

تب در نوزادان می تواند نشانه عفونت زمینه ای باشد و باید جدی گرفته شود. در اینجا چند نکته مهم در مورد تب در نوزادان وجود دارد:

علل تب در نوزادان

تب در نوزادان می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

– عفونت: نوزادان در معرض خطر عفونت هستند زیرا سیستم ایمنی آنها به طور کامل توسعه نیافته است. عفونت ها می توانند توسط باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها ایجاد شوند.
– گرمازدگی: نوزادان تازه متولد شده اگر لباس گرم بپوشند یا در محیط گرم باشند ممکن است تب کنند.
– ایمن سازی: برخی از نوزادان ممکن است پس از دریافت واکسن تب کنند.

علائم تب در نوزادان

نوزادان مبتلا به تب ممکن است علائم زیر را نشان دهند:

– تغذیه ضعیف
– بی حالی
– تحریک پذیری
– استفراغ
– اسهال
– مشکل در تنفس

چه زمانی باید با دکتر تماس بگیرید؟!

اگر نوزاد شما تب دارد، مهم است که با پزشک تماس بگیرید. طبق گفته آکادمی اطفال آمریکا (AAP) ، اگر نوزاد شما زیر 28 روز سن دارد و تب 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر دارد، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگر نوزاد شما بین 28 تا 90 روزه است و تب 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر دارد، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

درمان تب در نوزادان

داروهای کاهنده تب مانند استامینوفن و ایبوپروفن می توانند تا حدودی تسکین دهنده باشند. استامینوفن را می توان به نوزادان بالای 3 ماه بدون تماس با پزشک داد، اما به کودکان کمتر از 6 ماه نباید ایبوپروفن داد. استامینوفن IV توسط FDA برای درمان تب برای همه کودکان از جمله نوزادان نارس و نوزادان تایید شده است. با این حال، مهم است که قبل از دادن هر دارویی به نوزاد تازه متولد شده با پزشک مشورت کنید. روش‌های دیگر برای کاهش تب عبارتند از: حمام کردن نوزاد در آب ولرم، و اطمینان از دریافت مایعات کافی برای جلوگیری از کم‌آبی بدن نوزاد.
توجه به این نکته ضروری است که هرگز نباید آسپرین برای درمان تب به نوزاد داده شود، زیرا با سندرم ری مرتبط است، یک بیماری نادر اما بالقوه جدی که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد و می تواند در کودکان ناتوان کننده یا حتی کشنده باشد.

درمان تب به علت اصلی آن بستگی دارد. اگر تب ناشی از عفونت باشد، نوزاد ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان و دادن آنتی بیوتیک داشته باشد. اگر تب در اثر گرمای بیش از حد ایجاد شده باشد، نوزاد باید لباس نازک بپوشد و در محیط خنک نگهداری شود.

پیشگیری از تب در نوزادان

برای جلوگیری از تب مهم است بدانید که :

– قبل از دست زدن به نوزاد دست های خود را بشویید
– نوزاد را از افراد بیمار دور نگه دارید
– لباس های خنک به نوزاد بپوشانید
– نوزاد تازه متولد شده را در محیط خنک نگهداری کنید

نتیجه

تب در کودکان و نوزادان می‌تواند برای والدین نگران‌کننده باشد، اما با داشتن دانش و منابع مناسب، می‌توانند این زمان چالش‌برانگیز را با اطمینان پشت سر بگذارند. طیف وسیعی از محصولات بهداشتی و مراقبت از کودک ما برای حمایت از والدین در ارائه مراقبت بهینه از نوزادان خود در چنین شرایطی طراحی شده است و به آنها کمک می کند در کنار راهنمایی پزشک اطفال خود احساس اطمینان و حمایت کنند.

تولد یک نوزاد در هر کجای جهان یک نقطه عطف شادی آور است. با این حال، طبیعی است که والدین نگران سلامت کودک خود باشند، مخصوصاً وقتی صحبت از تب می شود. در این مقاله ، موضوع تب در نوزادان، علل آن، علائمی که باید مراقب آن باشید و دستورالعمل‌هایی که باید رعایت کنید و بهترین مراقبت ها را برای کودک شما ارائه می‌کنیم.تب در نوزادان می تواند نشانه عفونت زمینه ای باشد و باید جدی گرفته شود. در اینجا چند نکته مهم در مورد تب در نوزادان وجود دارد: